sobota, 4 stycznia 2014

Interview.

Wiem, że niektóre z dziewczyn planujące wyjazd po maturze są dopiero przed swoim interview, dlatego uznałam, że dobrze byłoby napisać coś na ten temat. Zaczne od tego, że nie macie się kompletnie czym martwić!
W APiA Interview miałam przejść 'na żywo', nie na Skype. Moja konsultantka na szczęście przyjechała do mojego miasta i w miłej atmosferze spotkałyśmy się w Empik cafe. Dzięki Bogu, że tam, bo z nerwów było mi tak gorąco, że musiałam kupić coś zimnego do picia :)
Rozmowa nie jest nagrywana, a przecież nasze konsultantki to też zwykłe dziewczyny, więc nie ma sensu się niczym przejmować!

Oczywiście byłam wypytana o swoje doświadczenie - musiało zgadzać się z referencjami itd. Oprocz tego były pytania o tatuaże, palenie, co chce robić po programie, dlaczego w ogóle chcę wyjechać. I to naprawdę nie trwało zbyt długo. Rozmowa po angielsku zajęla może z 20 minut, a pytania były bardzo proste, niektóre się powtarzaly, a na niektore odpowiadalam prawie tymi samymi zdaniami, ktore miałam w moim video. Najwięcej czasu zajął test psychologiczny, który praktycznie nie wniósł nic w moje życie, oprócz tego, że kot do kociąt ma się jak mężczyzna do dzieci :)
Później konsultantka pokazała mi swoje zdjęcia, kartki, które zrobily dla niej jej dzieci i opowiedziala mi o Cali.
Ogólnie było to troche jak spotkanie ze zwykłą koleżanką, więc naprawdę nie ma się czego bać!

xoxo

6 komentarzy:

  1. Co jest mniej więcej na teście psychologicznym ;D ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pytania, ktore pamietam to na przyklad masz trzy liczby rozniace sie np o 1, 2 i 3 i jaka bedzie kolejna liczba, wiec luzik, mozna sobie policzyc. Albo np czy wolalabys byc architektem czy lekarzem. I jak najmniej powinnas zostawic odpowiedzi "nie wiem" bo wtedy uznaja Cie za psychiczna :D ogolnie pytania sa raczej oparte o logike albo wybory typu kot czy pies, niz o wiedze :)

      Usuń
  2. Hmm.. tatuaże? Jeżeli ma się tatuaże, to możliwy jest problem z wyjechaniem? : /

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli masz ukryty to najlepiej nie mówić. Mnie też to pytanie zaskoczyło, na szczęście nie mam, ale są agencje, które o to nie pytają, np. Prowork. :)

      Usuń
  3. Ja w środę właśnie mam interview w APiA, ciekawa jestem jako to będzie, ale nie przejmuje się za bardzo :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma się kompletnie co przejmować :) z jakiego miasta masz konsultantkę? :)
      Interview to jedna z najłatwiej rzeczy, a niektórzy mylnie się przejmują :D to co to za stres będzie już po orientation, jak będziemy jechać do rodzin!

      Usuń